Évtizedek óta ígérik a 3-as metró meghosszabbítását Káposztásmegyerig, ezért már egyre kevesebben hitték el, hogy megvalósul. Most megtörtént a csoda, kiírták a tendert rá.

A kiírás szerint a tender győztese 3 milliárd forintért tervezheti a vonal meghosszabbítását. A terveknek 4 új állomást kell majd tartalmaznia. Az első kettő még kéreg alatti (Rózsa u. és Rákospalota-Újpest), aztán a metró feljönne a felszínre és a jelenlegi villamospálya nyomvonalán haladna a káposztásmegyeri (a vasúttal közös) végállomásig. A végállomás tervei már évek óta megvannak - írja az Index.

A végállomáson egy több ezer férőhelyes P+R parkoló épülne. A terveknek tartalmaznia kell a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest-Vác vasútvonal alatt, járdával, kerékpáros átvezetéssel, kapcsolódó közúti csomópontok tervezésével.

A gond csak az, hogy a meghosszabbításhoz már nem jó a jelenlegi (a felújításkor nem cserélt) automata vezérlési rendszer (az elavult AVR), ahhoz pedig hogy kiépüljön a meghosszabbítás, le kellene cserélni az egész rendszert a 2-es metróban is használt, modern irányításra. Ez óriási pénz, plusz 50-60 milliárd forint lesz - írja a lap.