A Mészáros Borház és Pincészet lett az ÉV PINCÉSZETE 2012-ben
A magyar borászatban irány- és mértékadó pincészetek munkájának értékelésére és elismerésére a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége 2002-ben megalapította „Az Év Pincészete” kitüntető címet, amelyet szakmai körök jelölése és szavazatai alapján idén tizenegyedik alkalommal adományoznak az arra érdemesnek tartott pincészetnek.
„Az Év Pincészete” cím egy olyan bortermelő gazdasági társaság kollektív teljesítményét díjazza, amely az országban és külföldön a magyar bor, a borkultúra és a kulturált borfogyasztás széles körű népszerűsítéséért eredményesen tevékenykedik.
„AZ ÉV PINCÉSZETE MAGYARORSZÁGON 2012-ben”
címet - amelyet a meghirdetők oklevéllel, emlékplakettel és vándordíjjal ismernek el -,
a szekszárdi MÉSZÁROS BORHÁZ ÉS PINCÉSZET nyerte el.
A II. helyezett az IKON PINCÉSZET,
a III. helyezett a TOKAJ KERESKEDŐHÁZ ZRT. lett,
őket oklevéllel díjazták.
„Az Év Pincészete” díjat (a meghirdető szervezetek képviselői) ünnepélyes keretek között - a média meghívott képviselőinek jelenlétében - adják át augusztus 30-án Szekszárdon, a Mészáros Borházban.
Budapest, 2012. augusztus 28.
Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
Magyar Bor Akadémia
Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége
---
---
---
AZ ÉV PINCÉSZETE
kitüntető cím elnyerésének és odaítélésének szabályai
2012
A magyar borászatban irány- és mértékadó pincészetek munkájának értékelésére és elismerésére a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége 2002-ben megalapította „Az év pincészete” kitüntető címet, amelyet szakmai körök jelölése és szavazatai alapján 2002-ben – a nagyrédei Szőlőskert Rt. Pincészetének, 2003-ban a Tokaj Oremus Kft.-nek, 2004-ben a Hilltop-Neszmély Rt.-nek, 2005-ben a Tokaj Disznókő Szőlőbirtoknak, 2006-ban a Garamvári Szőlőbirtok és Pincészetnek, 2007-ben a Bock Pincészetnek, 2008-ban a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészetnek, 2009-ben a Szöllősi Pincészetnek, 2010-ben a Pannonhalmi Apátsági Pincészetnek, 2011-ben a Thummerer Pincészetnek adományozott.
Az “Év Pincészete” cím egy olyan bortermelõ gazdasági társaság kollektív teljesítményét díjazza, amely az országban és külföldön a magyar bor, a borkultúra és a kulturált borfogyasztás széles körû népszerűsítéséért eredményesen tevékenykedik.
A kiíró szervezetek felkérik az általuk a címre méltónak tartott pincészeteket, hogy pályázzanak a cím elnyerésére. A beérkezett pályázók listáját a szervezők szavazásra megküldik a kiíró szervezetek tagjainak. A szavazásra felkért szervezetek és személyek a megadott értékelési szempontok alapján sorba állítják a listán megadott pincészeteket és a szavazólapot zárt borítékban megküldik a szervezőknek. A kiíró szervezetek tagjaiból álló zsűri értékeli a beérkező szavazatokat és kihirdeti az eredményeket.
Az ,,Év Pincészete” választás menete:
Az összesítésnél a legalacsonyabb helyezési pontszámot elért jelölt kapja meg
„AZ ÉV PINCÉSZETE MAGYARORSZÁGON 2012-ben”
címet, amelyet a meghirdetők oklevéllel, vándordíjjal és emlékplakettel ismernek el.
A II. és III. helyezett pincészetet oklevéllel díjazzák.
„Az Év Pincészete” díjat – a meghirdető szervezetek képviselői - ünnepélyes keretek között - a média meghívott képviselőinek a jelenlétében - adják át, ahová név szerinti meghívást kapnak a díjazott pincészetek is.
Javasoltuk, hogy a pályázati anyagot a pályázó cégek a saját honlapjukra is tegyék fel, mert szeretnénk a szavazásra jogosultak figyelmét külön is felhívni a pályázatok hozzáférhetőségére!
A díjat alapító szervezetek az előkészítõ munkákat és a szavazás lebonyolítását finanszírozzák.
A díjat alapítók a szervezési munkákkal a Bacchus Arts Stúdiót bízták meg.
Budapest, 2012. március 29.
Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
Magyar Bor Akadémia
Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége
---
---
---
Szempontok „Az Év Pincészete” díjra
történő pályázatokhoz és a választáshoz
A Pincészet külső megjelenése (építészeti, esztétikai szempontok, megközelíthetőség, parkoló, rendezett környezet stb.);
A Pincészet belső megjelenése (ésszerű technológia, tisztaság és higiénia, kulturált munkakörülmények stb.);
A Pincészet arculata (a kiadványok színvonala, tartalma, a cég vizuális megjelenése, a munkatársak felkészültsége, szakmai képzettsége, munkakultúrája, kreativitása);
A Pincészet és a közvetlen környezet kapcsolata (szerepe a település, a borvidék életében);
A Pincészet kapcsolata a magyar borászati közélettel (tagság a szakmai szervezetekben, aktivitás szakmai rendezvényeken);
A Pincészet nemzetközi kapcsolatai;
A Pincészet borainak minősége, a választék piaci aktualitása;
A bejelentett és használt márkanevek száma, népszerűsége, ötletessége;
A Pince termékeinek jelenléte a belföldi piacon;
A Pincészet jelenléte külföldi piacokon, exportképessége;
Részvétel a helyi, országos, nemzetközi borversenyeken és az elért eredmények;
A pincészet integrációs szerepe a térségben;
A szőlőültetvények nagysága, összetétele, kora, állapota;
A Pincészet részvétele és kapcsolatai a borturizmussal, a helyi és országos rendezvényekkel;
A Pincészet közelmúltban végzett fejlesztései, beruházásai;
A Pincészet kapcsolata az oktatással, kutatással, továbbképzéssel, különös tekintettel a gyakorlati képzésre.
---
---
---
(Fotó: Polgár Julianna)
(Fotó: Polgár Julianna)
0 Megjegyzések