A Procter&Gamble (P&G) olimpiai sporttábort szervez gyerekeknek
1 termék = 1 nyerési esély


Budapest, 2012. március 29. – A Procter&Gamble (P&G) – mely többek között olyan nagynevű márkák gyártója, mint az Ariel, a Gillette, a Head&Shoulders vagy az Always - a Magyar Olimpiai Bizottsággal közösen nyári olimpiai sporttábort szervez 120 gyermeknek. A táborba a P&G termékeinek megvásárlásával juthatnak el a gyerekek: 1 termék = 1 nyerési esély. A táborhelyek tíz százalékát az SOS Gyermekfaluban lakó fiataloknak ajánlja fel a vállalat. A különleges körülmények között megrendezett táborban Olimpikonokkal is találkozhatnak majd a szerencsés nyertesek.

Az olimpiai eszmével ismerkedhetnek azon gyermekek, akiknek a Procter&Gamble és a Magyar Olimpiai Bizottság jóvoltából alkalmuk nyílik részt venni egy különleges nyári sporttáborban. 120 10 és 17 év közötti gyermek részesül abban az egyedülálló lehetőségben, hogy különleges körülmények között próbálhat ki különböző sportokat, az atlétikától az úszáson, a röplabdán, vagy a focin át a kézilabdáig, képzett edzők vezetésével. A sporttábor programját a Magyar Olimpiai Akadémia állította össze, annak érdekében, hogy a mozgás öröme mellett a gyerekek minél többet tudjanak meg az olimpiai mozgalomról és az olimpiai eszméről. A gyerekek személyesen találkozhatnak Olimpikonokkal, akik saját történetüket osztják meg és az olimpiai élményeikről is mesélnek majd. A táborba a ,,Sporttábor gyermekének” elnevezésű kampány nyertesei juthatnak el, amely 2012. április 1-től június 30-ig tart a boltokban. A vállalat a helyek tíz százalékát az SOS Gyermekfaluban lakók számára ajánlja fel.

Jakabházyné Mező Mária, a Magyar Olimpiai Akadémia főtitkára elmondta: ,,Nagy örömünkre szolgál, hogy a Procter&Gamble segítségével idén 120 gyermekeknek adatik meg a lehetőség, hogy közelebbről megismerkedjenek az olimpiai eszmével, csodálatos környezetben próbáljanak ki különböző sportágakat, és találkozzanak olimpiai bajnokokkal, Olimpikonokkal.”

Barabás Éva, az SOS Gyermekfalu nagykövete hozzátette: ,,Nagyon örülünk, hogy a P&G támogatja az otthonukat vesztett gyermekeket is kezdeményezésével. Az SOS Gyermekfaluban élő gyermekek bár szerető családi környezetben nőhetnek fel, sportolási lehetőségük mégis szűkösebb az átlagnál, ráadásul Olimpikonokkal találkozni egy életre szóló élményt jelenthet számukra”.

A „Sporttábor gyermekének” kezdeményezés része annak a 10 éves, világszintű együttműködésnek, amelyet a P&G a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal kötött. A vállalat elkötelezettségének jele, hogy világszinten 5 millió dollárral (több mint 1 milliárd forint) járul hozzá a fiatalok sportolásának támogatásához. A vállalat célja egyúttal az anyukák támogatása abban, hogy gyermekeik egészséges fejlődését segítsék, a sport által.

„Tudjuk, hogy a sport mennyire fontos a gyerekek fizikai, mentális és érzelmi fejlődéséhez, mindemellett tisztában vagyunk azzal is, hogy nem mindenki számára érhető el megfelelő minőségű sportfoglalkozás. Ebben, és a sport megszerettetésében szeretnénk segíteni 120 gyermeknek, akik részt vehetnek ebben a különleges, olimpiai sporttáborunkban” – tette hozzá Janky Gyöngyi, a Procter & Gamble vállalati kapcsolatok menedzsere.

A kezdeményezés részeként a P&G egy kilenc országot átölelő nemzetközi kutatást végzett 2012. márciusában a gyermekek sportolási szokásairól. A Magyarországon az Ipsos által készített felmérésből kiderül, hogy a válaszadók által a legnagyobb arányban említett sporthoz kapcsolódó értékek a tisztesség és a fair play. A megkérdezettek szerint a rendszeres sport növeli az önbizalmat, fejleszti a toleranciát és az együttműködő készséget, a határozottságot, valamint segíti a gyerekek közti összetartást is. A kutatás rávilágít arra, hogy a családok közösen töltött szabadidejében a sport is megjelenik, a legtöbb időt játékkal, biciklizéssel, sétálással töltik, a negyedik legkedveltebb időtöltés azonban a televízió nézés.

A vizsgált közép-kelet-európai régióba tartozó országoknál hasonló a tendencia, a családdal eltöltött közös szabadidős tevékenységek közt a legnépszerűbb a séta és a játék, pozitív példa Szlovénia, ahol a közös tévénézés csak a hetedik legkedveltebb a családi időtöltések sorában. A rendszeresen végzett sportok közül, ahogy Magyarországon, régiós átlagban is a séta és a kerékpározás vezet.

A kutatás eredményeit Nagy Sándor sportpszichológus így egészítette ki: ,,A sport elengedhetetlen a gyermekek fizikai, társas és érzelmi fejlődéséhez. A sport ugyanis olyan képességeket tanít a gyerekeknek, mint a kortársakkal való együttműködés, egészséges versengés, vezetői képesség és csapatmunka. A sport egy nagyszerű eszköz, mely hozzájárul a gyermekek fejlődéséhez és sikereihez a mindennapi életben.”
---
(Fotó: Polgár Julianna)