2010 októberében a Magyar Nemzeti Galéria 50.000.000 Ft-os Európai Unió-s támogatást nyert múzeumpedagógiai programjainak bővítésére, színesítésére. A több mint egy évig tartó projekt során megújult az intézmény múzeumpedagógiai foglalkoztató termének felszerelése, új segédanyagok, interaktív táblára való alkalmazás, új múzeumpedagógiai honlap, valamint különböző korcsoportok számára kialakított játékok készültek.
Az így korszerűsített infrastruktúrát használva, tizenhét partnerintézmény közel ezer diákja, mintegy ötszáz alkalommal vett részt a múzeumpedagógusok, képzőművészek és restaurátorok által tartott programokon. A budapesti iskolákon kívül, Sellyéről, Pécsről, és Budaörsről érkeztek diákok és óvodások. A támogatásnak köszönhetően térítésmentesen vehettek részt a programokon, sőt útiköltségük és étkezéseik biztosítása is lehetővé vált.
A programok a gyermeki aktivitás, motiváltság, kíváncsiság ébrentartását és kielégítését, a kreativitás előtérbe helyezése és a kompetenciaérzés kialakítását, fenntartását szolgálták. Neves kortárs képzőművészek közreműködésével új tehetséggondozó foglalkozások is bevezetésre kerültek, melyek révén a résztvevők kipróbálták a legfontosabb képzőművészeti technikákat. A hátrányos helyzetű tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztését a pályázat keretében kidolgozott művészetterápiás foglalkozások segítették.
A Festő leszek! havi szakkör a magyar képzőművészet legjelentősebb mestereinek alkotásain keresztül ösztönzi a 12-18 éves diákok kreativitását, továbbfejleszti kritikai gondolkodó képességüket és elősegíti alkotó szabadságuk megélését. A foglalkozásokat Nemes Csaba és Grudl-Turi Gábor képzőművészek tartják.
A tehetséggondozás keretében a Ki mit tud a múzeumban? és a Ki mit tud a művészetről? programok során a diákok a magyar képzőművészet legismertebb műalkotásai és a Magyar Nemzeti Galéria szakemberei segítségével kibontakoztathatják személyiségüket, kreativitásukat, képességeiket.
Európa és Magyarország középpontjában: Budapest és Pécs találkozásában három alkalmas témanap középpontjában Budapest, mint Magyarország, Pécs mint Európa korábbi kulturális fővárosa kerül. A résztvevő pécsi diákok megismerhetik saját környezetüket, s annak kapcsolódási pontjait Budapesttel és a magyar képzőművészettel. A program erősíti helyi, nemzeti és európai identitásukat, amelyben főszerepet a magyar művészet játszik.
Az EgyMással – Művészetterápiás foglalkozások a hátrányos helyzetű tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztését célozzák. Az általános iskola alsó tagozatosainak személyiségfejlődéséhez, művészeti és kreatív képességeik kibontakoztatásához, járul hozzá a Leghíresebb művészeink nyomában témanap-sorozat. A gyermeki aktivitás, motiváltság, kíváncsiság ébrentartását és kielégítését, a kreativitás előtérbe helyezése és a kompetenciaérzés kialakítását, fenntartását szolgálják az óvodások számára a Játszva légy művész! témanapok.
Az így korszerűsített infrastruktúrát használva, tizenhét partnerintézmény közel ezer diákja, mintegy ötszáz alkalommal vett részt a múzeumpedagógusok, képzőművészek és restaurátorok által tartott programokon. A budapesti iskolákon kívül, Sellyéről, Pécsről, és Budaörsről érkeztek diákok és óvodások. A támogatásnak köszönhetően térítésmentesen vehettek részt a programokon, sőt útiköltségük és étkezéseik biztosítása is lehetővé vált.
A programok a gyermeki aktivitás, motiváltság, kíváncsiság ébrentartását és kielégítését, a kreativitás előtérbe helyezése és a kompetenciaérzés kialakítását, fenntartását szolgálták. Neves kortárs képzőművészek közreműködésével új tehetséggondozó foglalkozások is bevezetésre kerültek, melyek révén a résztvevők kipróbálták a legfontosabb képzőművészeti technikákat. A hátrányos helyzetű tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztését a pályázat keretében kidolgozott művészetterápiás foglalkozások segítették.
A Festő leszek! havi szakkör a magyar képzőművészet legjelentősebb mestereinek alkotásain keresztül ösztönzi a 12-18 éves diákok kreativitását, továbbfejleszti kritikai gondolkodó képességüket és elősegíti alkotó szabadságuk megélését. A foglalkozásokat Nemes Csaba és Grudl-Turi Gábor képzőművészek tartják.
A tehetséggondozás keretében a Ki mit tud a múzeumban? és a Ki mit tud a művészetről? programok során a diákok a magyar képzőművészet legismertebb műalkotásai és a Magyar Nemzeti Galéria szakemberei segítségével kibontakoztathatják személyiségüket, kreativitásukat, képességeiket.
Európa és Magyarország középpontjában: Budapest és Pécs találkozásában három alkalmas témanap középpontjában Budapest, mint Magyarország, Pécs mint Európa korábbi kulturális fővárosa kerül. A résztvevő pécsi diákok megismerhetik saját környezetüket, s annak kapcsolódási pontjait Budapesttel és a magyar képzőművészettel. A program erősíti helyi, nemzeti és európai identitásukat, amelyben főszerepet a magyar művészet játszik.
Az EgyMással – Művészetterápiás foglalkozások a hátrányos helyzetű tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztését célozzák. Az általános iskola alsó tagozatosainak személyiségfejlődéséhez, művészeti és kreatív képességeik kibontakoztatásához, járul hozzá a Leghíresebb művészeink nyomában témanap-sorozat. A gyermeki aktivitás, motiváltság, kíváncsiság ébrentartását és kielégítését, a kreativitás előtérbe helyezése és a kompetenciaérzés kialakítását, fenntartását szolgálják az óvodások számára a Játszva légy művész! témanapok.
0 Megjegyzések