Harminc százalékos pótlékkal egészítené ki Ács László
főpolgármester-jelölt a fővárosiak bérét, annak érdekében, hogy
kiegyenlítse az ország egyéb területeihez képest magasabb megélhetési
költségeket.
A politikus, a Zöldek Pártja elnöke az M1 aktuális csatorna csütörtöki műsorában úgy vélekedett: így lehetne biztosítani azt, hogy a budapestiek azonos életszínvonalon éljenek például a battonyaikkal. A bérpótlék nyomán enyhíthető volna a fővárosban kialakult munkaerőhiány is - tette hozzá.
Programjának fontos eleme az is, hogy a főváros a jövőben a saját fejlesztésére fordítsa a turizmusból származó bevételeket, így nem kellene pénzért "pitiznie" a kormányzatnál. Felidézte, hogy egy amerikai cég felmérése szerint Budapest turisztikai vonzereje megegyezik a Niagara vízesésével és Velencéjével.
A Nagykörúton belüli területet ezért átadná a turizmusnak, az ottani középületeket pedig szállodává és múzeummá alakítaná - fűzte hozzá.
Ács László arról is szólt, hogy a főváros legnagyobb környezetterhelési problémája a tömegközlekedés. Példaként említette, hogy Bécs már 1984 óta nem állít dieselüzemű buszokat forgalomba, csak gázzal működőket. Budapesten is ezt kellene tenni, az elektromos buszok ugyanis a főváros klimatikus és időjárási körülményei között nem használhatók - jelentette ki.
(MTI)
A politikus, a Zöldek Pártja elnöke az M1 aktuális csatorna csütörtöki műsorában úgy vélekedett: így lehetne biztosítani azt, hogy a budapestiek azonos életszínvonalon éljenek például a battonyaikkal. A bérpótlék nyomán enyhíthető volna a fővárosban kialakult munkaerőhiány is - tette hozzá.
Programjának fontos eleme az is, hogy a főváros a jövőben a saját fejlesztésére fordítsa a turizmusból származó bevételeket, így nem kellene pénzért "pitiznie" a kormányzatnál. Felidézte, hogy egy amerikai cég felmérése szerint Budapest turisztikai vonzereje megegyezik a Niagara vízesésével és Velencéjével.
A Nagykörúton belüli területet ezért átadná a turizmusnak, az ottani középületeket pedig szállodává és múzeummá alakítaná - fűzte hozzá.
Ács László arról is szólt, hogy a főváros legnagyobb környezetterhelési problémája a tömegközlekedés. Példaként említette, hogy Bécs már 1984 óta nem állít dieselüzemű buszokat forgalomba, csak gázzal működőket. Budapesten is ezt kellene tenni, az elektromos buszok ugyanis a főváros klimatikus és időjárási körülményei között nem használhatók - jelentette ki.
(MTI)
0 Megjegyzések