Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.



ReklámFeszt, avagy a magyar médiapiac válsága

 
Az Akváriumban (volt Gödör Klub) 2012. szeptember 18-án kezdődött el a ReklámFeszt, amely 4 napon át, 09. 21-ig tart.
 
Régóta hangoztatott vágy, hogy a szerteágazó marketing-kommunikációs szakma egyes részterületei összehangoltan, egységet alkotva hozzanak létre valami olyat, amely méltó a reklámvilághoz, valós képet mutat a szakmáról a szakmának és a nagyközönségnek egyaránt; mindezt úgy tudja megtenni, hogy az egyes területek képviselői piaci súlyukhoz mérten, méltó, egyedi megjelenést kapjanak, de egy nagyívű összefogás keretében valósítsák meg. Ezzel a céllal született meg ReklámFeszt alapötlete. A ReklámFeszt megrendezésében a kezdeményezést az MRSZ vállalta fel, és további tizennégy szakmai szervezet csatlakozott:
  • a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ),
  • a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata (IAA),
  • az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT),
  • a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ),
  • az Interactive Advertising Bureau (IAB Hungary),     
  • a Piackutatók Magyarországi Szövetsége (PMSZ)
  • a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ)
  • a Professzionális Piackutatók Társasága (PPT)
  • a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) 
  • a Média Unió a Társadalmi Tudatformálásért Közhasznú Alapítvány
A szakmai minőség és a koherens végeredmény biztosítása érdekében mindazonáltal a résztvevő szövetségek közös szakmai grémiumot hoztak létre, melynek tagjai: Mezriczky László, Nagy Bálint, Gosztonyi Csaba, Pőcze Balázs, Urbán Zsolt. A ReklámFESZT egy olyan eseménysorozat, ahol a lehető legtöbb felületen, közegben, formában és módon mutathatja meg a marketingkommunikációs szakma ezer oldalát. Ez a rendezvény lehetőséget ad arra a szakma elkötelezettjeinek, hogy egy olyan platform jöhessen létre, ahol mindenki könnyedén megtalálja azt, amely számára fontos, aktuális és érdekes. Ezen az eseményen minden a reklámról szól – a reklámkészítőkről, a reklámnak felületet adókról, a reklámot kutatókról, a reklámot fogyasztókról, a magyar és a nemzetközi reklámvilágról, és mindenről, amely valamilyen módon kapcsolódik ehhez a területhez.
A ReklámFESZT központi koordinációját, arculatát, kommunikációját, médiafoglalásait, rendezvényszervezési feladatait a HD GROUP Kommunikációs Ügynökség látja el.
---
---
---
A RINGIER-előadóban (2012. 09. 19-én) Rényi Ádám moderálásával a magyar médiapiac válságáról és átváltozó szerkezetéről zajlott sok-sok kérdést fölvető, többsíkú eszmecsere:
 
 
HOGYAN MARADJUNK NYERESÉGESEK VÁLSÁG IDEJÉN?
 
A magyar médiapiac válságán négy éve kesergünk. Ám a kesergés nem oldja meg a kétségtelenül nehéz helyzetet. A ReklámFeszt médiaszekciójában megpróbálunk túllépni a depresszión, a sopánkodáson, a félelmen. Bemutatjuk azokat, akik a visszaesés éveiben is sikeresek tudtak maradni, akiket új, kreatív megoldások kitalálására sarkallott a krízis, és akik látják az alagút végén pislákoló fényt. Semmi sem lesz olyan, mint néhány évvel ezelőtt, de lehet, hogy ez nem is baj?
 

A BLOG AZ ÚJ MAINSTREAM?

A klasszikus újságírás kereteit szétrobbantó blogrobbanás demokratizálta a véleménynyilvánítást, nem hivatalos megmondóembereket, véleményvezéreket teremtett a magyar nyilvánosságban is. Ám ahogy a 68-as diáklázadók is tisztes polgárrá öregedtek, a legismertebb bloggerek voltaképpen ma már a mainstream részei. Mautner Zsófinak (Chili és Vanília) szakácskönyvei jelennek meg, Sixx (Comment.com) webvideósztár és nemzetközi tévés eseményekre kiküldött tudósító, Farkas Lívia (Urban:Eve) reklámarc, Panyi Szabolcs (VéleményVezér) jórészt az Index politikai publicisztikáit pótolja, a facebookon kultuszt teremtő Nyári Krisztián irodalmi anekdotával is rövidesen könyv formában találkozhatunk. Meddig maradhat a blogger alternatív? Érdemes-e annak maradni? Jönnek-e már azok, akik az alternatívokkal szemben nyújtanak alternatívát? Mennyit számít a pénz? Mi eladó, és mi az, ami sosem lesz az?
 

VAN JÓ MŰSOR OLCSÓN?

Közel 100 magyar nyelvű csatornával, legális és illegális letöltéssel egyre nehezebb az unikális tartalmak megszerzése a televíziók számára. A filmek után már a sorozatok is egyre kevésbé képesek kellő lojalitást teremteni egy stabil közönséghez. Marad tehát a helyi gyártás, ami nem olcsó mulatság. Egyre kevesebből kell egyre többet költeni a szinten maradás érdekében. De hogyan lehet jó műsort olcsón készíteni? Csökkennek a fizetések? Olcsóbbak a jogok? Mindennél fontosabb egy jó ötlet? Hogy lehet érezni a határokat, hogy az olcsó gyártás minőségi maradjon? Meddig lehet lemenni? Meddig kell? Mennyire fontos a pénz egyáltalán egy műsor sikerében?
 

AZ OKNYOMOZÓ ÚJSÁGÍRÁS LEHETŐSÉGEI

Az oknyomozó újságírásnak minden szempontból halott ügynek kellene lennie, hiszen hosszú távú újságírói munkába kevesen fektetnek ma Magyarországon, sokan a hirdetők haragjától, vagy a médiaszabályozástól tartanak. Mégis válság és kiszolgáltatottság ide vagy oda, az oknyomozó újságírás virágzani látszik. Mi ennek az oka? Hogyan lehet meggyőzni a tulajdonosokat ennek szükségességéről? Mi segíti az oknyomozókat? Mi gátolja munkájukat? Mennyire tudja megmozgatni egy-egy feltárt nagy ügy az egykedvű társadalmat? Miért print és internetes műfaj az oknyomozás Magyarországon? Hol vannak a tévés oknyomozások?
---
---
---
A Richter-előadóban az egészségmarketing új lehetőségeiről számoltak be az előadók, ahol G. Németh György (igazgató/AC Communications, főszerkesztő/ Napidoktor) volt a szekcióvezető:

Az idei ReklámFeszt programjai közé tartozik a Az egészség reklámja - az egészségmarketing új lehetőségei Magyarországon című konferencia szeptember 19-én délelőtt. Az előadók - az egészségügyi reklám- és marketing-szakma kiválóságai - első alkalommal összegzik a téma aktualitásait nemzetközi összehasonlításban, és a jövő lehetőségeinek felvázolásával. A rendezvény szakmai partnerei: Richter Gedeon, Szinapszis Egészségpiaci Kutató, Benyovszky Orvosi Központ. Médiapartner: H2Online.hu, webbeteg.hu, kamasz-panasz.hu. Kiemelt médiapartner: napidoktor.hu.
 
(Forrás: www.reklamfeszt.hu)
---
(Fotó: Polgár Julianna)
 
 

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések