
KÍNAI MÁRKÁK EURÓPÁBAN
Az elmúlt egy év során Kína régiónkra gyakorolt gazdasági hatása egyre jelentősebbé vált. A China Brand Trade Center sajtóanyaga a kínai márkák és termékek iránti minőségi kérdésekkel foglalkozik.
A nagy márkáknál már nem számít, hogy kínai
Kétszáz minőségi kínai gyártócég 12 termékkategóriában vonultatja fel termékeit a május 23-án kezdődő 3. Kínai Márkák Kiállításon Budapesten, a China Brand Trade Centerben (CBTC).
A fogyasztók kínai termékek iránti bizalma megfigyelhetően növekszik, még ha ennek a vásárló nincs is mindig tudatában. A marketingben bőségesen megfürdetett kínai Lenovo, vagy a Huawei high-tech termékeiről régen leolvadtak a sztereotípiák, ahogyan kevés vásárló bosszankodik a kínai gyártósorokról lekerülő Microsoft, Apple, vagy Adidas termékek minősége miatt. A kínai cégek egyre sikeresebben tanulják meg a nyugati piacok meghódításához szükséges márkaépítést, így nem kell már sok, hogy a célközönség megtanulja: a csúcsminőség ugyanúgy Made in China. A márkás áru és a tömegáru közti egyik különbség épp az, hogy minőségi kifogás esetén legyen kinek panaszkodni. Aki piacon „occó” kínai fejlámpát, vagy hamis pólót vásárol, önként lemond erről a lehetőségről. A márkás kínai termékek esetében ez a probléma fel sem merülhet. Kína technológiában és iparban egyaránt képes a csúcsminőség előállítására. A kompromisszumok nélküli minőség előtérbe helyezésével pedig egyre több kínai márka tűnhet fel a nemzetközi piacon részben azért, mert a nyugati óriások márkái is egyre népszerűbbek Kínában, másfelől a kínai cégóriások rájöttek, hogy a márkázott termékekre sokkal nagyobb árrést tehetnek. A cégek hosszú távú érdekeit is szolgálja a márkák iránti fogyasztói hűség, amelynek záloga a brand és a minőségi elvárásoknak való megfelelés.
A távol-keleti ország hatalmas munkaerejével, infrastrukturális és technológiai felkészültségével évek óta a világ vezető márkáinak egyik gyártási központja, így „Made in China” lett számos HP, Sony vagy Puma termék is. A gazdasági helycserés támadás hatására a kínai gyártóknak lehetőségük van „ellesni” a nyugaton elvárt minőséget, amivel elfoglalhatják az európai közép és prémium kategóriás termékek piacát is. A kínai gazdaság stabilitása, egyes régiók elszigeteltsége és a másfél milliárd lakosú, óriási felvevőpiac miatt a helyi gyártók nagy része még mindig nem került abba a kényszerhelyzetbe, hogy márkaismertség és minőségi elvárások tekintetében nyugati mintákat kövessen.
Kína nemzeti összterméke (GDP) az előrejelzések szerint 2016-ra megelőzi az Egyesült Államok GDP-jét, a belső piac erősödése miatt a vállalkozások anyagilag megerősödtek, de a lokális üzleti sikereknél többre vágyó kínai vállalatok még csak most tanulják a nyugati piacok márkaépítését. Az ország gazdasági kapuinak megnyitása óta a kínai vállalatok disztribútori és befektetési partnereket keresnek Európában.
Magyarország különleges geopolitikai helyzetéből adódóan kereskedelmi hídfőállásként funkcionál azon kínai cégek számára, amelyek az Európai Unió felé kívánnak nyitni. A most ideérkező termékek már elhatárolódnak az olcsó kínai tömegárutól. Árban kedvező kategóriát képviselnek, minőségileg megfelelnek a szigorú európai uniós szabványoknak, rendelkeznek az elengedhetetlen termékinformációkkal, és ellenőrzött körülmények között kerülnek piacra.
(Forrás: CBTC)
0 Megjegyzések